De tijd tikt... One more week to go!!

14 augustus 2017 - Nijkerkerveen, Nederland

Het is dan echt bijna zover!!

Over een week stap ik met 5 andere studenten in het vliegtuig met als eindbestemming Johannesburg. Vanaf dan woon ik voor 3 maanden in Zuid-Afrika, wat ik nog maar een heel vreemd maar ook heel tof idee vind. Wij verblijven daar in één van de drie hoofdsteden: Pretoria. De reden dat we daar verblijven is omdat wij hier onze minor gaan doen waarvoor wij stage gaan lopen op verschillende Zuid-Afrikaanse scholen.

Daar gaan we onderzoekjes doen en proberen les te geven in het Afrikaans. Op onze school hebben we een aantal Afrikaanse lessen gevolgd en jawel, ek kan net 'n bietjie Afrikaans praat en ek het ontdek Afrikaans is 'n snaakse (grappige) taal om te leer. Ze draaien in het Afrikaans in ieder geval nergens om heen. Zo bedoelen ze met brandbeksous: Tabasco en noemen ze een lift gewoon een hysbak. Je kunt nu misschien ook wel raden wat een amperbroekie betekent? haha

En als een Afrikaan vraagt waar de holrollen liggen hoef ik ook niet meer raar op te kijken wat dat betekent natuurlijk: WC papier.

Je snapt wel dat we af en toe echt ons best moesten doen om onze lach in te houden tijdens deze lessen. Het lijkt me erg leuk om deze taal beter onder de knie te krijgen.

​Naast onze stage hebben we ook twee weken vakantie tijdens deze 3 maanden. In de eerste week zijn we van plan een rondtrek te maken in de buurt van Krugerpark en Sint Lucia. De tweede week vliegen we naar Kaapstad toe om daar nog een week te vertoeven!

Tijdens mijn verblijf in Zuid-Afrika ben ik van plan een blog bij te houden waar ik zo af en toe wat van mijn ervaringen te delen.

Op dit moment ben ik bezig met de laatste voorbereidingen en ligt mijn koffer al klaar om ingepakt te worden. Het komt nu wel heel dichtbij, zo! Ik ga nog even genieten van de vakantie en hoop mijn volgende blog te kunnen schrijven vanuit Zuid-Afrika!

​Groetjesss

1. Tineke van Donselaar:
    14 augustus 2017
    Dit wordt vast en zeker een ervaring voor het leven! We gaan je missen, maar zijn ontzettend trots dat je dit avontuur aangaat
  2. Evelien:
    14 augustus 2017
    Dan kan je nog op de koffie bij Diek
  3. Riemke:
    15 augustus 2017
    Waaaaaaaah superleuk Denise! Hahaha grappig die Afrikaanse taal! Leuk om zo je ervaringen te lezen! Je gaat het vast super hebben!
  4. Bep Woudenberg:
    23 augustus 2017
    Hoi Denise, dat klinkt allemaal al best spannend vooral het links rijden lijkt me erg wennen .leuk om zo je verhalen te lezen.. We wensen je een hele mooie tijd daar .
  5. Willeke Kuijt:
    30 augustus 2017
    Hoi Denise,

Geniet van je tijd daar. Veel plezier!